Megéri táplálék kiegészítőkre költeni?
2015. március 13. írta: ugainz

Megéri táplálék kiegészítőkre költeni?

Én is, mint minden átlagos tizenéves nagy izmokat akartam, mert az a menő, ez a társadalmilag elvárt, sőt megkövetelt. Elkezdtem edzeni, nagyon motivált es elszánt voltam, rengeteget olvastam, éjszakákon át böngésztem a netet új információkra kiéhezve.

 Ez önmagában még nem is baj. A probléma ott kezdődött, amikor az izmok utáni vágyam es a naivságom miatt felesleges dolgokra szórtam el egy vagyont. Mivel úgy érzetem, hogy az étrendemen nem tudok többet javítani ( napi 600g csirke, jó pár tojás sárgája nélkül, este pedig 250g zsír szegény túró ment, ezek mellé pedig természetesen rizs es zabpehely, persze a telítetlen olajokról se feledkeztem meg, (omega3 es lenmagolaj formájában vittem be) úgy gondoltam, hogy itt az idő, hogy bevessek különböző táplálék kiegészítőket.

Mivel egy buta, naiv kölyök voltam, aki az orránál nem lát tovább, rátaláltam szerencsétlenségemre a Scitec oldalára. A csábító marketing szövegek teljesen elvarázsoltak, es egy év alatt kb mindent kipróbáltam, amit csak lehetett. A mai napig verem a fejem a falba, de a saját kárán tanul az ember. Nem mondom hogy nem fejlődtem, nyilván fejlődtem, mivel a genetikai határomtól messze voltam, az edzés és az étrend a helyén volt, emellett pedig tömtem magamba minden felesleges kiegészítőt ,de közel sem hozott akkora eredményt a rengeteg kieg, mint amennyi pénzt elszórtam rá.

 Mára már beláttam, hogy kizárólag az alap tápkiegekre van értelme pénzt költeni, amik valóban hozzájárulnak a fejlődéshez, és az egészségmegőrzéshez. Mégis mik lehetnek ezek? Véleményem szerint egy 80% körüli tejsavó koncentrátum (ha diétázik, vagy versenyre készül az ember, akkor izolátum), egy komoly multivitamin, külön E es D3 vitamin, és egy omega3 tökéletesen megteszi. Ezt néha kiegészítem edzés előtti NO fokozóval, amit főleg az íze es a rám gyakorolt placebo hatása miatt fogyasztok, illetve PCT-ben alkalmazok meg néhány plusz dolgot, pl. BCAA, HMB, DHEA, DAA, esetleg glutamin. Minden más kb. BULLSHIT. Higgyétek el, hogy nem a Mastodontól vagy a Lean Bosstol fogtok megizmosodni.

 Rettentő szomorú azzal szembesülni nap mint nap, hogy mennyi fiatal srácot vernek át a tápkieg gyártók. Sokan büszkén töltik fel a Dzsambo tömegnövelőnek csúfolt cukorszirup készítmény fotóját, ilyenkor mindig mosolygok, hogy „hé tesó, nem nézted meg az összetételt, vagy csak fogyatékos vagy?”

Tanuljatok az én hibámból, es tegyetek magatoknak egy szívességet: ne szórjátok el értelmetlen kiegekre a pénzeteket, vagy szüleitek pénzét. Nem azt kell megvenni, aminek a legszínesebb a doboza, amit a legtöbbször láttok plakátokon, vagy aminek a legmenőbb neve van… Meg kell nézni az összetételt, az alapanyagok megegyeznek, csak más név alatt adják el őket.. Nincs jó és nincs rossz kreatin monohidrát, tehát bármelyik gyártótól is veszitek, ugyan úgy fog működni.

Az alap dolgokat is majdnem FELE áron be tudjatok szerezni, ha kicsit utánajártok a gyártóknak, és nem azt a márkát veszitek meg, amit agresszívan  letolnak a torkotokon. De erről később írok egy részletes összehasonlítást, hogy mire is érdemes pénzt kiadni.

A táplálék kiegészítők amúgy is csak az étrendet egészítik ki, mint a nevük is mutatja. Nagyon csekély szerepe van a fejlődés mértékben. Ha a hibátlan kaja, és az alap tápkiegek ellenére megálltok a fejlődésben, akkor ne kezdjétek el észtelenül szórni a pénzeteket hiper-szupermátrixokra, mert nem az lesz a megváltás… Sajnos a fejlődés kulcsa egy idő után a kaja+edzés+kox+regeneráció. Rossz ezt belátni, de ez az igazság. Persze azt le kell szögezni, hogy az emberek 90%-a legalább úgy nyúl szteroidhoz, hogy közel sem érte el a genetikai határait… Tehát, Te, aki olvasol, szinte biztos hogy tudsz fejlődni még naturálként is, úgyhogy semmi szüksége koxhoz nyúlnod, de bizony van egy szint, amit már tápkieggel nem lehet átlépni, csak gyógyszerekkel.

Tehát mi a lényeg? Kaja legyen 100%-os, edzés legyen kemény, pihenj eleget, és csak a fontos táplálék kiegészítőkre adj ki pénzt, de azt is a megfelelő gyártótól vedd meg! És amikor eljön az idő… akkor vagy beéred azzal amid van, és megelégszel azzal, hogy nagyobb már nemigen leszel, maximum az izomérettség fog fejlődni, vagy pedig koxhoz nyúlsz, és kockára teszed az egészséged. Rajtad áll!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugainz.blog.hu/api/trackback/id/tr827265455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Máté Kubor 2015.12.24. 19:05:52

Szia, jókat írsz :) . Ugyan ezt az utat jártam végig. Valamin megakadt a szemem: PCT-ben DAA? Szerintem ezt gondold át, mert erősen csökkenti a libidót (persze, ha nem cél ennek fenntartása, akkor kiváló!)
süti beállítások módosítása